safirkumas.com.tr’de satılan tüm ürünler üretici ve ithalatçı firmaların garantisi altındadır. safirkumas.com.tr iade işlemlerinde Tüketiciyi Koruma Kanunu çerçevesinde hareket etmektedir.
safirkumas.com.tr müşteri memnuniyeti her şeyden önemlidir. İade edeceğiniz ürünlerde aşağıdaki yasak konulara dikkat ederek şirketimizi mağdur etmeyeceğinizi ümit ediyoruz.
İade Şartları
safirkumas.com.tr yasaların gerektirdiği çerçevede, ürünleri ile ilgili iade kabul eden bir alışveriş sitesidir. Kullanmadan ve ürünün tekrar satılabilirliğini bozmadan, teslim tarihinden itibaren yedi (7) günlük süre içinde neden belirterek iade edebilirsiniz.
Sipariş iptali, irsaliyeli fatura kesilene kadar her zaman yapılabilecek olup, iadeye girmemektedir. Gene faturası kesilen ürünlerin müşteriye teslimden önce iptal edilmesi halinde kargo şirketi ile ilgili takip safirkumas.com.tr tarafından yapılacaktır. Satın alınmış ve teslimi yapılmış ancak kullanılmaktan vazgeçilmiş, yani cayma hakkı kullanılacak ürünler ile ilgili iade koşulları Satış Sözleşmesi’nde de yer alır ve aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:
Genel olarak satın aldığınız ürünleri tahrip etmeden, kullanmadan ve ürünün tekrar satılabilirliğini bozmadan, teslim tarihinden itibaren yedi (7) günlük süre içinde neden belirterek iade edebilirsiniz. Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip edilmiş vesair şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. Üründe ve ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün müşteriye teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi halinde ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.
İade şartlarına uygun durumlarda yapılan bu tür gönderimlerde kargo ücreti ALICI tarafından ödenecektir. Sipariş verdiğiniz ürünlerinizi kargoya vermeden önce iptal ettirmek isterseniz Tüketici Hattımızı arayarak bizimle irtibata geçiniz.
* İade etmek istediğiniz ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte göndermeniz gerekmektedir. İade faturası, kargo payı dahil edilmeden (ürün birim fiyatı + KDV şeklinde) kesilmelidir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri iade faturası kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
İade Süreci
Ürünü tarafımıza göndermeden önce tarafımıza bildirmeniz gerekmektedir. Teknik departmanımız tarafından iade ile ilgili gönderim onayının size iletilmesinden sonra lütfen paket ile birlikte ürünü neden iade ettiğiniz belirten imzalı yazıyı tarafımıza gönderiniz. Onay bilgisi size telefon veya mail yoluyla bildirilecektir.Kargo ile yapılan gönderilerin ücreti gönderen kişiye aittir. Karşı ödemeli gönderimler kabul edilmeyecektir. Teknik servisimize gelen ürünlerin iade şartlarına uygun ulaştırılması durumunda ürün tutarlarının iadesi, ürünün tarafımıza ulaştığı gün işleme alınacaktır.
Ürünlerin iadesinde; niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler (ürünün arızalı veya ayıplı çıkması halleri dışında, açıldıktan sonra sağlık açısından tehlike arz edebilen ürünler; örneğin: kullanım esnasında vücut ile birebir temas gerektiren ürünler, kullanılmış, denenmiş veya tekrar satılmayacak derecede tahrip edilmiş vs.), tek kullanımlık ürünler iadesi mümkün değildir.
Hasarlı ve değişecek ürünler safirkumas.com.tr’a ulaştıktan sonra 3 (üç) iş günü içerisinde işleme alınırlar.
Bu işlem basamakları aşağıdaki gibidir:
- İade alınan ürünler, sorumlusu tarafından teslim alınır, şirket kayıtlarına işlenir.
- Ürünle ilgili hata tespit edilir, belirgin bir hata varsa ürün sorumluları tarafından test edilir.
- safirkumas.com.tr’a ulaşmasından 3 (üç) gün sonra, ürünün bağlı olduğu üretici firma ya da ithalatçı kuruluşa gönderilir.
- Üretici firma veya ithalatçı firma’dan gelen bilgilere göre müşteriye (telefon veya e-posta ile) haber verilir.
Yukarıdaki süreç içinde ürünün yetkili firmaya gönderilmesi sonrası; özellikle ‘Teknik Tekstil’ ürünlerinde test aşamaları ve hatalı ürünün sorununun tespiti, üründen ürüne değişiklik gösterebilmekte olup, sonuç 2-4 hafta arasında alınabilmektedir. Bazı hallerde sorunun durumuna göre bu sürenin 4 haftayı aştığı da görülebilmektedir.
Bu sürenin sonunda tedarikçi firmadan alınan bilgi vakit kaybetmeden müşteriye ulaştırılacaktır.
Teslimat ve Kargo
safirkumas.com.tr’de siparişiniz onaylandıktan ve size onay mail’i gerdikten sonra ürün/ürünleriniz hazırlanır, ve 3 (üç) iş günü içerisinde kargoya teslim edilir.
Ürünü teslim aldığınız paketi kargo görevlisinin yanında açıp, siparişinizi kontrol ediniz. Herhangi bir yanlışlık veya eksiklik gördüğünüz takdirde derhal bizimle irtibata geçiniz ve kargo teslim tutanağı doldurarak paketi kabul etmeyiniz.
Kargo çalışmasına göre, teslimat adresinde değilseniz kargo görevlisi ‘Ziyaret Notu’ bırakmaktadır. Bu durumda kargoyu sizin, ilgili kargo firması ile görüşüp ofislerinden teslim almanız gerekecektir. Teslim aldığınız ürünler kargo yerinizden ayrıldıktan sonra eksik çıkarsa, sipariş numaranızı da belirterek ve kargo durumu info@safirkumas.com.tr adresine bildirebilirsiniz. Size en kısa sürede bu konuda cevap verilecektir.
Teslimattan Kaynaklanan Problemler
Kargo Firması ile yapılan gönderilerde, taşıma sırasında paketin zarar görmesi durumunda, zarar safirkumas.com.tr tarafından karşılanır.
Zarar görmüş paket durumunda:
- Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak, teslimatçı kargo firmasına ‘Teslimat Tutanağı’ tutturulmalıdır.
- Ürünle ilgili hata tespit edilir, belirgin bir hata varsa ürün sorumluları tarafından test edilir.
- Eğer teslimatçı firma yetkilisi paketin hasarlı olmadığını düşünüyorsa, orada paketin açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkınız vardır.
- Paket tarafınızdan teslim alındıktan sonra teslimatçı kargo firmasının görevini layıkıyla yaptığı kabul edilmiş sayılır.
- Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın sizde kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda safirkumas.com.tr’ye bildirilmelidir.